Wózek elektryczny Juvo B5- większe możliwości dzięki nowym rozwiązaniom
Zoptymalizowany pod kątem większej wszechstronności.
Elektryczny wózek inwalidzki Juvo ma konstrukcję modułową, która oferuje niemal nieograniczone możliwości dostosowywania urządzeń do złożonych wymagań użytkowników.
Wózek posiada napęd na przednie lub tylne koła, wyjątkowy sposób obsługi oraz dwa rodzaje silników w dwóch opcjach wielkości podwozia.
Wysoką funkcjonalność zapewnia nowe rozwiązanie w postaci ramy siedziska VAS z regulacją kąta oparcia Ergo-Joint, a także innowacyjną gamę sterowań specjalnych oraz sterowań otoczenia
Testowanie wózka Juvo przez Wojtka.
Przeczytajcie opinię Wojtka, jednego z użytkowników wózka Juvo B5, który na swoim profilu na Instagramie @lifeonwhlz napisał:
Kilka tygodni temu testowałem wózek elektryczny […] i bardzo źle to wspominam. Co prawda był to specjalistyczny wehikuł, ale w czasie jazdy próbnej okazało się, że w żadnym stopniu nie spełnia on moich wymagań i jest brzydki. Ten ostatni mankament jeszcze jakoś bym zniósł, najgorzej, że niezbędny dla mnie system sterowania brodą zupełnie nie zdał egzaminu, jego wykonanie było bardzo siermiężne i musiałem wkładać maksymalnie dużo siły, żeby wózek przesunął się chociaż metr do przodu, głównie kręciłem się w kółko. Na samą myśl o tamtym pokazie boli mnie szczęka.
W efekcie tych przykrych doświadczeń do kolejnego testu podchodziłem ze sporą rezerwą i obawiałem się, że sterowanie brodą przekracza moje fizyczne możliwości. Jednak konsultant […] z firmy Ottobock przywiózł mi taki super wózek, że z miejsca odzyskałem swój dawny entuzjazm. Juvo B5 prezentuje się naprawdę nieźle, jest wygodny, posiada amortyzowane sterowanie centralne (wygląda trochę jak mini-czołg), możliwość elektrycznej regulacji siedziska i oparcia i, co ważne w mojej sytuacji, ma konstrukcję modułową, dzięki czemu bez problemu mogę go dostosować do własnych potrzeb.
Ale to wszystko pikuś przy systemie sterowania, którego parametry można ustawiać za pośrednictwem programu komputerowego. Za jego pomocą nareszcie mogłem odpowiednio skalibrować się z moim pojazdem, skonfigurować czułość urządzenia dokującego z siłą mięśni mojej brody. Gdy już się z tym uporaliśmy, w końcu zostałem dyspozytorem własnych ruchów, chciałem jechać w lewo, jechałem w lewo, prosto, prosto. Nawet nie wiecie, jakie to fantastyczne uczucie, odzyskać kontrolę nad poruszaniem się. Momentami zapominałem, że nie jestem Kubicą i kilka razy stratowałem osoby, które asystowały mi przy pokazie (sorry, Agata). Już nie mogę się doczekać, kiedy Juvo będzie mój, niestety na jego dostarczenie trzeba poczekać co najmniej miesiąc. […]
TEN° |
VR2 |
Sterowania specjalne |
Przyjazny dla użytkownika i ergonomiczny system sterowania Ottobock TEN° wyposażony w wysokiej rozdzielczości 3,5 calowy wyświetlacz. Posiada pierścień wyboru opcji obracający się w zakresie 10 stopni celem ułatwienia dostępu do wybranych funkcji | Wypróbowywany i sprawdzony panel sterujący VR2. Panel wyposażony jest w wskaźnik diodowy oraz wyjście na ładowarkę | Dla użytkowników którzy nie mogą korzystać z tradycyjnych sterowań, przewidzieliśmy szereg innych rozwiązań. Przykładem może być mini joystick na ramieniu mocującym do użytku policzkiem bądź ustami |
Siedzisko wielowariantowe z możliwośćią regulacji (VAS) |
Zestaw Contour |
Baxx |
VAS jedna teleskopowa rama oparcia obejmująca większość rozmiarów siedziska jednym zestawem komponentów. Jest to interface łączący pacjenta z podstawą jezdną. Umożliwia podłączenie elektrycznych opcji takich tiltu i kąta oparcia z wykorzystaniem oparcia Baxx czy siedziska Contour |
Doskonałe uzupełnienie każdego systemu siedziskowego jest siedzisko Contour oznaczające „rozwiązanie szyte na miarę” :
|
Linia anatomicznych oparć baxx oferuje wysoki stopień stabilizacji i komfortu w codziennym użytkowaniu. trzy typy głębokości w połączeniu z dwiema wysokościami pozwalają na dobór do indywidualnych potrzeb |
|
||
Poduszki siedziskowe |
||
Dzięki doświadczeniu jakie zdobyliśmy produkując najwyższej jakości pianki dla przemysłu samochodowego, stworzyliśmy poduszki dla najbardziej wymagających użytkowników. Dobierz poduszkę do swoich potrzeb wybierając z linii modelowych Comfort i Terra |
Kółka antywywrotne |
Pełna kontrola na zakrętach |
Kompensacja wibracji |
Te dodatkowe kółka sprawiają, iż wózek nie wywróci się podczas zjazdów ze stromego wzniesienia bądź ostrego hamowania. Z drugiej jednak strony kółka te nie składają się i nie przeszkadzają podczas podjazdu pod przeszkody takie jak np. krawężniki | Trakcja wózka i osiągi mogą być dobrane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dodatkowo wózek jest wyposażony w systemy zapewniające bezpieczeństwo takie jak automatyczne dopasowanie prędkości w zakrętach | Wózek jest wyposażony w system eliminacji drgań przenoszony na joystick sterujący. Jest to szczególnie istotne ważne dla osób sterujących brodą bądź ustami ponieważ ułatwia zachowanie trajektorii jazdy na wprost bez dodatkowych zawirowań |
|
|
|
Moduł żyroskopu |
Blokada kół skrętnych |
|
Ten moduł jest programem stabilizacyjnym, który oferuje użytkownikom łatwą jazdę. Niezawodna stabilność kierunkowa Twojego wózka inwalidzkiego nie tylko eliminuje niewygodne korekty jazdy, ale umożliwia również precyzyjne manewrowanie na różnych powierzchniach. Jest to część podstawowego wyposażenia napędu na przednie koła Juvo w połączeniu z jednostka sterująca TEN ° | Pozwala zachować stabilność wózka podczas korzystania z rampy wjazdowej |
Wyposażenie dodatkowe |
Przeróbki specjalne |
Wózek można wyposażyć w gniazdo USB bądź gniazdo zapalniczki w celu zapewnienia ładowania np telefonu komórkowego bądź respiratora | Modułowa konstrukcja wózka pozwala na dopasowanie wózka dla szerokiego spektrum odbiorców, jeśli jednak maja Państwo dodatkowe potrzeby to prosimy o kontakt z naszymi przedstawicielami terenowymi. Postaramy się spełnić Państwa indywidualne potrzeby |
Anthracite metallic |
Jet black RAL 9005 |
Ice blue |
Sparkle light orange |
Vinho sparkle |
Marine blue |
Candy red |
Silver metallic |
Yellow RAL 1023 |
Signal red RAL 3001 |
Sparkle granny-smith |
Cream RAL 9001 |
White RAL 9016 |
Shimano matte |
Jet black RAL 9005 matte |
Dane techniczne | |
---|---|
Prędkość | 6 / 7,2 / 10 / 14 km/h |
Pojemność baterii | 63 Ah (C5) / 74 Ah (C20) baterie żelowe |
Zasięg (zgodnie z ISO 7176-4) | 35 km |
Sterowanie | VR2 lub Ottobock TEN° |
Maks. obciążenie | Podwozie rozmiar 1: 140 kg Podwozie rozmiar 2: 160 kg |
Wysokość przeszkody, jaką wózek jest w stanie pokonać | Napęd na przednie koła: 100 mm Napęd na tylne koła: 65 mm, opcja 100 mm |
Zdolność pokonywania przeszkód (ISO 7176-2) | 10° / 17% |
Szerokość całkowita | Podwozie rozmiar 1: 600 mm Podwozie rozmiar 2: 640 mm |
Wysokość siedziska (zależy od rodzaju siedziska) | 400–550 mm |
Szerokość siedziska | 340–560 mm |
Głębokość siedziska | 340–500 mm |
Kąt oparcia | 0° do +30° |
Kąt regulacji siedziska | 45° elektryczne |
Nachylenie siedziska | -3° / 0° / 3° / 6° |
Wysokość oparcia | 450 / 550 mm |
Wysokość podłokietnika | 225–350 mm |
Długość części podkolanowej | 250–540 mm |
Maks. czas ładowania | 12 hours |
Waga | od 107 kg |